צעדת חמאס: המדינה לבג"ץ "אין מקום להתערבות"

קובי פינקלר No Comments on צעדת חמאס: המדינה לבג"ץ "אין מקום להתערבות"

לאחר שהוגשו שתי עתירות לבג"ץ לבירור פעילות המדינה כנגד צעדות חמאס בגבול עזה, המדינה מגיבה לבג"ץ: "דין העתירות להידחות"

אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

לאחר שהוגשו עתירות לבג"ץ באשר לפעילות המדינה מול צעדות חמאס בגדר המערכת ברצועת עזה. תשובת המדינה במסגרת שתי עתירות שעניינן הוראות הפתיחה באש של כוחות הביטחון במרחב המכשול הביטחוני בין רצועת עזה לישראל הרלוונטיות לאירועים האלימים המתרחשים בשבועות האחרונים במרחב האמור.

המדינה טוענת בתשובתה כי דין העתירות להידחות, הן בשל שורה של טענות סף העומדות כנגד חלק ניכר מן הטענות, הן לגופם של דברים, ביחס לכלל הטענות המועלות בשתי העתירות; וכי אין כל מקום להתערבות שיפוטית, בין היתר בשים לב למתחם שיקול הדעת הרחב המסור למשיבים, ולמתחם ההתערבות השיפוטית המצומצם והצר עד מאוד – בעניינים כגון אלה.

כן צוין בתשובת המדינה כי התשתית העובדתית הניצבת בבסיס העתירות היא, בכל הכבוד, פגומה וחסרה, הן ביחס לתוכנן של הוראות הפתיחה באש, והן ביחס לאופיים ומהותם של האירועים מושא ענייננו, והיא אינה עולה בקנה אחד עם מצב הדברים כהווייתו; על בסיסה, מסיקים העותרים מסקנות משפטיות שגויות, בראש ובראשונה ביחס לסיווגם של האירועים כ"אירועים אזרחיים מובהקים", כביכול; אלא שבחינת המציאות לאשורה, מעלה כי המדובר באירועים המהווים חלק מן העימות המזוין בין ארגון הטרור חמאס לבין ישראל, על כל המשתמע מכך.

לגופם של דברים, צוין בתשובה כי הוראות הפתיחה באש של כוחות הביטחון במרחב המכשול הביטחוני עולות בקנה אחד עם הדין הישראלי ועם הדין הבין-לאומי, ובתוך כך אף עם פסיקתו של בית-המשפט הנכבד.



0 תגובות